شرکت دانش بنیان پیشرو افرند صنعت آرمه

  • آدرس کارخانه: شهرک صنعتی خرم دشت
  • 09121341092
  • 76214260 (021)

تیرچه بلوک جایگزینی مناسب برای تیرآهن

تیرچه بلوک جایگزینی مناسب برای تیرآهن

تیرچه بلوک جایگزینی مناسب برای تیرآهن

از هنگامی که استفاده از بتن در ساختمان سازی معمول شد، تلاش مهندسان برای به کاربردن قطعه های پیش ساخته آغاز گردید. این تلاش بیش از همه متوجه پیش ساختگی سقفها شد و فن سقف سازی با استفاده از تیرچه و بلوک در واقع ترکیبی است از دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل که از لحاظ زمانی نیز دیرتر از دو روش یاد شده ابداع شده است.

در این روش سقف سازی مزایای پیش ساختگی از قبیل سرعت ساخت، کاهش هزینه های قالب بندی و میلگردگذار، کیفیت خوب قطعه ساخته شده در کارخانه ها ، با جنبه های مثبت بتن ریزی در محل و به ویژه نیاز نداشتن به جرثقیل تلفیق شده است.
صرفه جویی در مصرف آهن آلات مساختمانی از لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت است، زیر فولاد از جمله اقلام مهم وارداتی است. از یک سو افزایش سریع جمعیت و نیاز روزافزون به مسکن، از سوی دیگر کوشش در جهت کاستن وابستگی به خارج در مزینه فولاد ساختمانی که از جنبه های مهم سیاست توسعه کشور است، اهمیت مسئله را دو چندان کرده است.
در ایران در چند سال اخیر با توجه به تکامل کاربردی مصالح ساختمانی استفاده از تیرچه و بلوک به جای تیرآهن-طاق ضربی در سقف گسترش چشمگیری داشته باشت. دلیل این امر مزایای یکپارچگی سقف و مصرف کمتر فولاد در این نوع از سقفهاست که با وجود مصرف کمتر فولاد مقاومت این سقفها نه تنها از مقاومت سقف نوع تیرآهن –طاق ضربی کمتر نیست؛ بلکه در مقابل نیروهای ناشی از زلزله پایداری آن بیشتر است.

سه گام تا ساخت تیرچه
تیرچه در سه مرحله، ساخته می شود
در گام اول؛ بار ناشی از حمل و نقل را تحمل می‌کنند .
در گام دوم ساخت تیرچه؛ بار ناشی از اجزاء بتن ریزی سقف که وزن مرده سقف (وزن خرپا بلوک و بتن درجا) و بارهای در حین اجراء در حد فاصل تکیه‌گاه‌های اصلی به خرپا است را تحمل می‌کنند
در گام سوم ؛ تحمل بار برآیند حاصل از بارهای مرده و زنده پس از عمل آوری بتن پوششی و کسب مقاومت کافی می‌باشد،که در اینجا نیز به عنوان عضو خمشی سقف عمل می‌کند. برای پر کردن فضای خالی بین خرپاها از قالبهای ثابت مانند بلوکهای سبک، پلی استایرن، طاق ضربی با بتن رویه یا هر پر کننده مناسب دیگر استفاده می‌گردد

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

ارتباط با ما


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

021-76214260
021-76214270
021-76214280

آدرس کارخانه

جاده آبعلی، ۵ کیلومتر از بعد از پلیس راه جاجرود منطقه صنعتی سیاه سنگ، خیابان دانش چهارم، پلاک۸۳